نورولوژی برتر

بهترین متخصص مغز و اعصاب در مشهد + لیست 10 تایی

متخصص مغز و اعصاب از چه آزمایش‌هایی برای تشخیص بیماری استفاده می‌کند؟

همان‌طور که می‌دانید بیماری‌های مختلف و شرایط عصبی ممکن است بر روی قسمت‌های مختلفی از بدن تأثیر بگذارند و افراد را در سنین مختلف تحت‌تأثیر قرار دهند. بهترین راهکار برای تشخیص و کنترل بیماری‌های نخاع، مغز و اعصاب، مراجعه به متخصص مغز و اعصاب است.

متخصص مغز و اعصاب یا نورولوژیست پزشکی است که بیماری‌های نخاع، اعصاب و مغز را تشخیص داده و برای درمان آن اقدامات لازم را انجام می‌دهد. او معمولاً اختلالات و یا بیماری‌هایی که بر تفکر و رفتار فرد تأثیر می‌گذارند را بررسی می‌کند. دکتر مغز و اعصاب عمل جراحی انجام نمی‌دهد و صرفاً تمرکز خود را بر روی بیماری‌هایی قرار می‌دهد که نیازی به عمل جراحی ندارند. نورولوژیست با بررسی بیماری‌ها و مشکلات بیماران آن‌ها را برای انجام آزمایش‌های موردنیاز آماده می‌کند.

متخصص مغز و اعصاب چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟

متخصص مغز و اعصاب، بیماری‌هایی که بر عملکرد عصبی تأثیر می‌گذارند را درمان می‌کند. برخی از این بیماری‌ها را در ادامه بررسی خواهیم کرد:

سردردهای مزمن

قطعاً تابه‌حال برای همهٔ ما پیش‌آمده که دچار سردرد شویم؛ اما در برخی افراد این سردردها بسیار شدیدتر است و به‌صورت مکرر دچار آن می‌شوند در این شرایط به مراقبت‌های ویژه نیاز دارند. اگر در طول هفته چندین بار سردردهای غیرقابل‌تحملی را تجربه کرده‌اید و با روش‌های درمانی و مصرف برخی داروها بهبود نیافتید توصیه می‌شود به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید. متخصص مغز و اعصاب علت سردرد را تشخیص داده و دوره درمانی را آغاز خواهد کرد.

لرزش یا جراحت سر

گاهی ممکن است آسیب‌ها یا جراحت‌های سطحی به سر وارد شود که نیاز به مراجعه به متخصص مغز و اعصاب نخواهد داشت. اما چنانچه دچار ضربه‌مغزی با علائم گیجی، سبکی سر و یا عدم تعادل شدید بهتر است هر چه سریع‌تر برای درمان به نورولوژیست مراجعه کنید.

اسکلروز چندگانه

مولتیپل اسکلروزیس یا ام اس نوعی بیماری مزمن است که نخاع و مغز شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد که باعث ضعف، تحلیل‌رفتن عضلات و بی‌حسی می‌شود. این بیماری ممکن است در برخی افراد با علائمی مانند ضعف بینایی و یا حرکتی بروز دهد. ام اس یک بیماری بسیار خطرناک و پیش‌رونده است که هنوز علت دقیق آن مشخص نشده است. متخصص مغز و اعصاب می‌تواند علت بیماری ام اس را تشخیص دهد و با تجویز داروهای مناسب دوره درمانی شما را سریع‌تر پیش ببرد.

میگرن

اگر شما هم دچار میگرن هستید و تا کنون دچار حملات میگرن شده‌اید باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید. بیماری میگرن یک بیماری بسیار آزاردهنده است که باعث حساسیت بیمار به نور و سروصدای بلند می‌شود. سردردهای میگرنی معمولاً در یک سمت سر، شقیقه سمت راست یا سمت چپ و به‌صورت ضربان‌دار ایجاد می‌شود.

تشنج یا صرع

تشنج‌ها در مغز شما شروع می‌شوند و گاهی بسیار خطرناک هستند. این بیماری منجر به ایجاد حالات بسیار عجیب و حرکاتی کنترل نشده در بدن بیمار خواهد شد. در برخی موارد فرد هوشیاری خود را هم از دست می‌دهد. متخصص مغز و اعصاب با انجام آزمایش‌ها و تصویربرداری‌های مختلف علت تشنج را پیدا کرده و درمان شما را سریعاً آغاز خواهد کرد.

اعتیاد

متخصصین مغز و اعصاب، روانپزشکان، متخصصین داخلی و پزشک خانواده می‌توانند در پزشکی اعتیاد تخصص داشته باشند و به فرد بیمار در طول دوره درمان بسیار کمک کنند.

پارکینسون

اگر مغز توانایی ساخت دوپامین موردنیاز بدن برای کنترل حرکت بدن را نداشته باشد پارکینسون رخ می‌دهد. این موضوع باعث سفتی، لرزش و عدم هماهنگی خواهد شد. متخصص مغز و اعصاب با ارزیابی بدن شما از نظر پارکینسون اطمینان حاصل می‌کند که هیچ بیماری دیگری منجر به بروز این علائم نشده است. پس از تشخیص قطعی بیماری، متخصص مغز و اعصاب با تجویز برخی داروها در مدیریت علائم این بیماری به شما کمک خواهد کرد.

لکنت‌زبان

برای درمان لکنت‌زبان باید متخصصین مغز و اعصاب و گفتار درمانگران مشترکاً تلاش کنند. برخی روش‌های درمانی سنتی در بهبود علائم بسیار مؤثر هستند و می‌توانند این مشکل را به‌راحتی برطرف کنند.

سکته مغزی

اگر به هر دلیلی بدن نتواند عمل خون‌رسانی به مغزتان را انجام دهد سکته مغزی اتفاق میفتد. در اثر سکته مغزی برخی اختلالات در گفتار، رفتار و احساسات فرد اتفاق خواهد افتاد. زمانی که سکته مغزی تمام می‌شود برای بازیابی مهارت‌ها و بهبود عملکرد بدن نیاز به درمان خواهید داشت. متخصص مغز و اعصاب می‌تواند میزان صدمات وارد شده به مغز را بررسی کند و یک برنامه درمانی مناسب برای بیمار تنظیم کند.

ترومای مغزی و برخی آسیب‌های سیستم عصبی

آسیب به مغز معمولاً ناشی از یک نیروی بیرونی است که می‌تواند باعث اختلال دائم یا موقت در عملکردهای شناختی، روانی یا فیزیکی و یا تغییر حالت هوشیاری شود. در این شرایط مراجعه به متخصص مغز و اعصاب می‌توان بیماری را کنترل کرد.

تومورهای مغزی

تومور مغزی توده‌ای از سلول‌های غیرطبیعی در مغز است که منجر به اختلال در عملکرد شناختی می‌شود. متخصص مغز و اعصاب می‌تواند با تنظیم یک دوره درمانی، تومورهای مغزی را درمان کند و از پیشرفت این بیماری جلوگیری کند.

آلزایمر

همان‌طور که می‌دانید بیماری آلزایمر از سلول‌های مغزی سرچشمه می‌گیرند. متخصص مغز و اعصاب دررابطه‌با ارزیابی توانایی‌های تفکر از جمله حافظه، زبان، توجه، خواندن و مهارت‌های حل مسئله می‌تواند مشکل بیمار را به‌خوبی برطرف کند. علاوه بر این‌ها برخی موارد مانند علت فراموشی و مشکلات حافظه موقتی را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد.

لیست بهترین متخصص مغز و اعصاب در مشهد

1- دکتر کریم نیکخواه

دکتر کریم نیکخواه بهترین متخصص مغز و اعصاب در مشهد است. در نیکخواه خدمات بسیاری همچون درمان سردرد، سرگیجه، تشنج، ام اس، تونل کارپال، اختلالات اضطرابی، گیلن‌باره، میاستنی گراویس و… را به بیماران ارائه می‌دهد. این دکتر توانمند با چندین سال سابقه توانسته رضایت بالای مراجعین را کسب کند.

آدرس: مشهد، خیابان احمد آباد، خیابان قائم 18، طبقه 4

تلفن تماس: 05138416655

2- دکتر علی پورزاهد

دکتر علی‌پور زاهد متخصص مغز و اعصاب، عضو انجمن مغز و اعصاب ایران و عضو انجمن مغز و اعصاب آمریکا است. دکتر پور زاهد از بهترین متخصصین در شهر مشهد است و تا کنون توانسته خدمات بسیاری را به مراجعین ارائه دهد و درصد بالای رضایت آنان را به دست آورد.

آدرس: مشهد، میدان بیمارستان امام رضا، ساختمان رازی، طبقه 3، واحد 306

تلفن تماس: 05138557707

3- دکتر محمد شافعی

دکتر محمد شافعی بهترین متخصص مغز و اعصاب در مشهد است. دکتر شافعی با استفاده از جدیدترین و مدرن‌ترین روش‌های درمانی بسیاری از مشکلات و بیماری‌های مراجعین را از جمله آلزایمر، پارکینسون، سکته مغزی، اختلالات هشیاری، افسردگی، سردرد میگرنی، حملات پانیک و… به‌خوبی کنترل و درمان می‌کند.

آدرس: مشهد، احمد آباد، محتشمی، بین محتشمی 4 و 6، ساختمان ثامن

تلفن تماس: 05138429292

4- دکتر محمد علی ملک نژاد یزدی

دکتر محمدعلی ملک نژاد یزدی بهترین متخصص مغز و اعصاب (نورولوژی) در شهر مشهد است. دکتر ملک نژاد یزدی با ارائه خدماتی صادقانه و با کمک جدیدترین راه‌های درمانی، بسیاری از مشکلات مراجعین از جمله حملات پانیک، انواع وسواس، مشکلات خواب، وزوز گوش، سکته مغزی، اختلال بایپولار و اسکیزوفرنی و… را به‌خوبی تشخیص داده و برای درمان آن‌ها سریعاً دوره درمانی را آغاز خواهد کرد.

آدرس: مشهد، بلوار احمد آباد، پرستار ۱، ساختمان پردیس

تلفن تماس: 05138443302

5- دکتر مرتضی سعیدی

دکتر مرتضی سعیدی بهترین متخصص مغز و اعصاب در مشهد است. دکتر سعیدی برای درمان بیمار ابتدا تمامی آزمایش‌ها و تست‌های موردنیاز بیمار را بررسی می‌کند و سپس برای شروع دوره درمانی اقدام می‌کند. این دکتر حاذق پس از اتمام دوره درمان بیمار را به حال خود رها نمی‌کند و وضعیت بیمار را مرتباً پیگیری می‌کند.

آدرس: مشهد، احمد آباد، عارف 6، ساختمان پردیس

تلفن تماس: 05138457297

6- دکتر بهزاد پورمختاری

دکتر بهزاد پور مختاری جزو بهترین متخصصین مغز و اعصاب (نورولوژی) در شهر مشهد است. دکتر پور مختاری خدماتی را در زمینه‌های مختلف از جمله پارکینسون، سکته مغزی، آلزایمر، اختلالات هشیاری، سردرد میگرنی، افسردگی، حملات پانیک، انواع وسواس و… به مراجعین ارائه می‌دهد.

آدرس: مشهد، احمدآباد، عارف 3، ساختمان جام جم، طبقه 4

تلفن تماس: 05138412386

7- دکترمحمد علی اکبرنژاد

دکتر محمدعلی اکبرنژاد از بهترین متخصصین مغز و اعصاب در مشهد است. این دکتر توانمند خدماتی را در زمینه‌های مختلف به بیماران خود ارائه می‌دهد و با دوره‌های درمانی سلامت آن‌ها را بهبود می‌بخشد.

آدرس: مشهد، احمدآباد، عارف 2، روبه روی ام ار آی عارف، ساختمان مهر، طبقه 2

تلفن تماس: 05138524913

8- دکتر علیرضا رحمانی

دکتر علیرضا رحمانی از بهترین متخصصین مغز و اعصاب در شهر مشهد است. دکتر رحمانی با ارائه خدمات صادقانه خود توانسته بسیاری از مشکلات و بیماری‌های مراجعین را از جمله سردرد، سرگیجه، تشنج، ام اس، تونل کارپال، اختلالات اضطرابی، گیلن‌باره، میاستنی گراویس و… به بهترین نحو ممکن درمان کند.

آدرس: مشهد، خیابان احمدآباد، پرستار 1، عارف 2، ساختمان مهر طبقه 2

تلفن تماس: 05138463948

9- دکتر سارا اسعدی

دکتر سارا اسعدی بهترین متخصص مغز و اعصاب در شهر مشهد است. دکتر اسعدی خدمات بسیاری را از جمله تشنج، سکته مغزی، صرع، پارکینسون، ضعف عضلات، کندی حرکت، ام اس، میگرن، سردرد، سنکوپ، اختلال حرکتی، قروچه و… به مراجعین ارائه می‌دهد.

آدرس: مشهد، بلوار معلم، بین معلم ۸ و ۱۰، برج آبشار، طبقه 9

تلفن تماس: 5136145464

10- دکتر مونا امینی

دکتر مونا امینی بهترین متخصص مغز و اعصاب در مشهد است. دکتر امینی با ارائه خدمات صادقانه و با استفاده از جدیدترین و مدرن‌ترین روش‌های درمانی توانسته رضایت بالای مراجعین را به دست آورد.

آدرس: مشهد، احمد آباد، عارف 2، ساختمان پزشکان سما، طبقه 2

تلفن تماس: 05138441079

جمع‌بندی

متخصص مغز و اعصاب اختلالات و مشکلات مربوط به عصب مرکزی و محیطی مانند عصب جمجه، عصب محیطی، مغز، نخاع، ریشهٔ اعصاب، مفاصل عصبی عضلانی، سیستم عصبی غیرارادی و ماهیچه‌ها را درمان می‌کند. متخصص مغز و اعصاب در تشخیص، درمان و کنترل بیماری، جراحات و اختلالات وارد به سیستم عصبی تخصص و تبحر داشته و با ارائه سریع‌ترین و بهترین روش‌های درمانی، دوره درمانی بیمار را آغاز خواهد کرد.