نورولوژی برتر

بهترین متخصص مغز و اعصاب در تبریز + لیست 10 تایی

0

متخصص مغز و اعصاب یا نورولوژیست، پزشکی است که به تشخیص و درمان بیماری های مربوط به سیستم عصبی می پردازد. سیستم عصبی شامل مغز، نخاع، اعصاب و عضلات است. بیماری های سیستم عصبی می توانند اثرات مختلفی بر روی عملکرد بدن، حافظه، توانایی های شناختی، رفتار، احساسات و حالت روحی فرد داشته باشند.

به طور کلی، هرگاه فردی علائمی مانند سر درد شدید، سکته مغزی، تشنج، فلج، بی حسی، لرزش، سرگیجه، تغییرات شخصیت، اختلالات خواب، اختلالات حرکتی، اختلالات بینایی، اختلالات شنوایی، اختلالات گفتار، اختلالات تعادل، اختلالات حافظه و یادگیری، اختلالات توجه و کنترل اختیاری و یا هر علامت دیگری که نشان دهنده اختلال در عملکرد سیستم عصبی باشد، داشته باشد، باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کند. در این مقاله ، برخی از شرایطی که نیازمند مراجعه به متخصص مغز و اعصاب هستند، به صورت خلاصه شرح داده می شوند و همینطور در ادامه به معرفی بهترین متخصص مغز و اعصاب در تبریز میپردازیم .

چه زمانی باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنیم؟

علائم و شرایطی که در صورت بروز آنها باید حتما به پزشکی متخصص اعصاب مراجعه شود عبارتند از :

سر درد :

بیماری سر درد یکی از شایع ترین علائمی است که ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود. برخی از دردهای سر می توانند ناشی از عوامل محیطی، استرس، کم خونی، فشار خون بالا، عفونت، آلرژی، مصرف برخی داروها و یا عوامل ژنتیکی باشند. اما برخی از دردهای سر ممکن است نشان دهنده بیماری های جدی تری مانند میگرن، سرطان مغز، آنوریسم، مننژیت، آنسفالیت و یا ضایعات عصبی باشند. بنابراین، اگر فردی سر درد شدید، مداوم، تکرارشونده ، ناگهانی، همراه با تب، تهوع، استفراغ، بیهوشی، تغییرات بینایی، گفتار، حافظه و یا رفتار داشته باشد، باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کند.

علائم سکته مغزی :

سکته مغزی یک وضعیت اورژانسی است که در آن جریان خون به بخشی از مغز قطع می شود و باعث مرگ بافت عصبی می شود. علل اصلی سکته مغزی عبارتند از انسداد یک رگ خونی توسط لخته خون (سکته مغزی ایسکمیک) یا شکستگی یک رگ خونی و خونریزی درون مغزی (سکته مغزی خونریزی). عوارض سکته مغزی می توانند شامل فلج، بی حسی، تغییرات شناختی، گفتار، بینایی، شنوایی، تعادل، احساسات و یا رفتار باشند.

برخی از علائم اولیه سکته مغزی عبارتند از:

•          تغییرات در چهره، مانند افتادگی یک طرف چهره، عدم توانایی لبخند زدن یا بستن یک چشم

•          ایجاد تغییرات در بازو، مانند ضعف، بی حسی یا فلج یک یا دو بازو

•          تغییرات در گفتار، مانند عدم توانایی صحبت کردن، فهمیدن یا تکرار کلمات

•          مشاهده تغییرات در بینایی، مانند دوبینی، کوری یک چشم یا کاهش دید

•          تغییرات در تعادل، مانند سرگیجه، عدم توانایی راه رفتن یا ایستادن

اگر فردی هر یک از این علائم را داشته باشد، باید فوراً به اورژانس مراجعه کند و در اسرع وقت به متخصص مغز و اعصاب معرفی شود.

تشنج :

حالت تشنج یک حالت ناگهانی و غیر طبیعی است که در آن فعالیت الکتریکی مغز اختلال پیدا می کند و باعث انقباض و ارتعاش عضلات می شود. تشنج می تواند در هر سنی رخ دهد و علائم مختلفی مانند تکان خوردن، بیهوشی، کف دهان ، گاز گرفتن، نگاه خیره، تیک عضلانی، تغییرات رفتاری و یا حسی داشته باشد. تشنج می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود، مانند صدمات مغزی، تومور مغزی، عفونت مغزی، اختلالات متابولیک، اختلالات ژنتیکی، داروهای محرک، سموم، تب بالا و یا بیماری صرع.

صرع یک بیماری مزمن است که با تشنج های مکرر و بدون علت مشخص مشخص می شود. درمان تشنج بستگی به علت، نوع و شدت آن دارد. برخی از روش های درمان تشنج عبارتند از داروهای ضد تشنج، جراحی مغز، تحریک عصبی و یا رژیم غذایی خاص. اگر فردی تشنج داشته باشد، باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کند تا بهترین درمان ها با توجه به شرایط وی برای او صورت گیرد .

فلج :

بیماری فلج یک حالت است که در آن عضلات یک یا چند قسمت از بدن قادر به حرکت نیستند. فلج می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود، مانند صدمات نخاع، سکته مغزی، تومور مغزی، بیماری های عصبی مانند ام اس، آل اس، پارکینسون و یا بیماری های عضلانی مانند میاستنی گراویس، دوشن و یا بیماری های اتوایمیون.

این حالت می تواند شامل فلج کامل، که در آن هیچ حرکتی امکان پذیر نیست، یا فلج ناقص، که در آن برخی از حرکات ممکن است، باشد. فلج می تواند شامل فلج یک طرفه، که در آن یک طرف بدن فلج می شود، یا فلج دو طرفه، که در آن دو طرف بدن فلج می شود، باشد.

فلج می تواند شامل فلج از بالا به پایین، که در آن قسمت های بالاتر بدن فلج می شوند، یا فلج از پایین به بالا، که در آن قسمت های پایین تر بدن فلج می شوند، باشد.

حالت فلج می تواند شامل فلج محلی، که در آن یک عضو خاص فلج می شود، یا فلج کلی، که در آن تمام بدن فلج می شود، باشد. درمان فلج بستگی به علت، محل و شدت آن دارد. برخی از روش های درمان فلج عبارتند از داروهای ضد التهاب، داروهای ضد اسپاسم، جراحی، تزریق بوتاکس، تحریک عصبی، فیزیوتراپی، ارگوتراپی و یا وسایل کمکی مانند عصا، ویلچر و یا پروتز. اگر فردی دچار فلج شده باشد، باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کند .

بی حسی :

مشکل بی حسی یک حالت است که در آن فرد احساس لمس، درد، حرارت یا سرما را در یک یا چند قسمت از بدن از دست می دهد. بی حسی می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود، مانند فشار بر روی یک عصب، آسیب به یک عصب، عفونت، سکته مغزی، تومور مغزی، بیماری های عصبی مانند دیابت، بیماری گیلن باره، بیماری شارکو ماری توث و یا بیماری های خونی مانند آنمی. بی حسی می تواند شامل بی حسی کامل، که در آن هیچ احساسی امکان پذیر نیست، یا بی حسی ناقص، که در آن برخی از احساسات ممکن است، باشد.

این حالت می تواند شامل بی حسی یک طرفه، که در آن یک طرف بدن بی حس می شود، یا بی حسی دو طرفه، که در آن دو طرف بدن بی حس می شود، باشد. بی حسی می تواند شامل بی حسی محلی، که در آن یک عضو خاص بی حس می شود، یا بی حسی کلی، که در آن تمام بدن بی حس می شود، باشد. درمان بی حسی بستگی به علت، محل و شدت آن دارد.

برخی از روش های درمان بی حسی عبارتند از داروهای ضد التهاب، داروهای ضد افسردگی، جراحی، تحریک عصبی، فیزیوتراپی، ارگوتراپی و یا وسایل کمکی مانند دستکش، جوراب و یا کفش. اگر فردی علائم بی حسی را داشته باشد، باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کند.

معرفی بهترین متخصص مغز و اعصاب در تبریز :

1.     دکتر حسین کهنوجی

دکتر کهنوجی بهترین متخصص مغز و اعصاب در تبریز است که در زمینه صرع فلوشیپ دارد. او می‌تواند بیماران مبتلا به اختلالات صرعی را معالجه و درمان کند. همچنین برای تشخیص و درمان سایر بیماری های مغز و اعصاب میتوانید به ایشان مراجعه کنید .

آدرس مطب: تبریز، خیابان پاستور جدید، مابین تقاطع طالقانی و شریعتی، ساختمان پزشکان حکیم، طبقه نهم

شماره تماس: ۰۴۱۳۵۵۷۳۰۴۱

2.     دکتر مهدی فرهودی

دکتر فرهودی متخصص مغز و اعصاب (نورولوژی) بوده که در زمینه سکته مغزی دارای فلوشیپ است. او می‌تواند بیماران مبتلا به سکته مغزی یا عوارض آن را تشخیص دهد و درمان مناسب را برای آنان تجویز کند. همچنین برای تشخیص و درمان سایر بیماری های مغز و اعصاب میتوانید به ایشان مراجعه کنید .

آدرس مطب: تبریز، خیابان پاستور جدید، مابین شریعتی و طالقانی، ساختمان حکیم، طبقه هفتم

شماره تماس: ۰۴۱۳۵۵۷۳۶۵۷

3.     دکتر عبدالله مهدی اوغلی

دکتر مهدی اوغلی بهترین متخصص مغز و اعصاب در تبریز است که در زمینه اختلالات عصبی مختلف فعالیت می‌کند. او می‌تواند بیماران مبتلا به میگرن، پارکینسون، آلزایمر، ام اس و سایر بیماری‌های مربوط به مغز و اعصاب را تشخیص دهد و درمان کند.

آدرس مطب: تبریز، خیابان هفده شهریور جدید، جنب بستنی وحید، جنب داروخانه کیمیا

شماره تماس: ۰۴۱۳۵۵۳۱۹۸۴

4.     دکتر سجاد حریریان

دکتر حریریان متخصص مغز و اعصاب (نورولوژی) است که در زمینه اختلالات عصبی مختلف فعالیت دارد. او می‌تواند بیماران مبتلا به میگرن، پارکینسون، آلزایمر، ام اس و سایر بیماری‌های مربوط به مغز و اعصاب را تشخیص و بهترین درمان را برای آنان تجویز کند.

آدرس مطب: تبریز، خیابان هفده شهریور جدید، ساختمان مهر، طبقه ۱

شماره تماس: ۰۴۱۳۵۵۵۶۶۶۳

5.     دکتر حمید بیضایی اسکویی

دکتر بیضایی اسکویی بهترین متخصص مغز و اعصاب در تبریز است که در زمینه اختلالات عصبی مختلف فعالیت دارد. او می‌تواند بیماران مبتلا به پارکینسون، آلزایمر، ام اس و سایر بیماری‌های مربوط به مغز و اعصاب را تشخیص دهد و درمان و معالجه کند.

آدرس مطب: تبریز، خیابان 17 شهریور جدید، جنب داروخانه پور رحمان، ساختمان فدک، طبقه اول قرار دارد.

شماره تماس: ۰۴۱۳۵۵۶۰۹۶۱

6.     دکتر شیوا بی دهری

دکتر دهری متخصص نورولوژی است که در زمینه اختلالات عصبی مختلف فعالیت می‌کند. او می‌تواند بیماران مبتلا به میگرن، پارکینسون، آلزایمر، ام اس و سایر بیماری‌های مربوط به مغز و اعصاب را تشخیص دهد و درمان نماید.

آدرس مطب: تبریز، خیابان 17 شهریور جدید، روبه روی بستنی وحید، برج امپراطور، طبقه 1، واحد c

شماره تماس:  ۰۴۱۳۵۵۴۲۲۷۷

7.      دکتر حمید حمایدی

دکتر حمایدی بهترین متخصص مغز و اعصاب در تبریز است که در زمینه انواع اختلالات عصبی فعالیت می‌کند. او می‌تواند بیماران مبتلا به میگرن، پارکینسون، آلزایمر، ام اس و سایر بیماری‌های مربوط به مغز و اعصاب را تشخیص دهد و درمان کند.

آدرس مطب : تبریز، خیابان هفده شهریور جدید، نرسیده به چهارراه باغشمال، برج سینا، طبقه ۵

شماره تماس : ۰۴۱۳۵۵۳۵۵۷۷ – ۰۴۱۳۵۵۳۲۷۳۱

8.      دکتر محمد یزدچی

دکتر یزدچی بهترین متخصص مغز و اعصاب در تبریز است که در زمینه اختلالات عصبی مختلف فعالیت می‌کند. او می‌تواند بیماران مبتلا به میگرن، پارکینسون، آلزایمر، ام اس و سایر بیماری‌های مربوط به مغز و اعصاب را تشخیص دهد.

آدرس مطب : تبریز، فلکه دانشگاه، مجتمع پزشکی نور، طبقه ۲ قرار دارد.

شماره تماس: ۰۴۱۳۳۳۵۰۸۸۵

9.      دکتر سمیه مصطفایی

دکتر مصطفایی متخصص مغز و اعصاب (نورولوژی) است که در زمینه اختلالات عصبی مختلف فعالیت می‌کند. او می‌تواند بیماران مبتلا به میگرن، پارکینسون، آلزایمر، ام اس و سایر بیماری‌های مربوط به مغز و اعصاب را تشخیص دهد و درمان کند.

آدرس مطب: تبریز، خیابان آزادی، ساختمان آزادی، طبقه ۳

شماره تماس: ۰۴۱۳۳۳۷۴۳۱۶

10.      دکتر ایوب امیدی

دکتر امیدی بهترین متخصص مغز و اعصاب در تبریز است که در زمینه درمان انواع اختلالات عصبی فعالیت می‌کند. او می‌تواند بیماران مبتلا به میگرن، پارکینسون، آلزایمر، ام اس و سایر بیماری‌های مربوط به مغز و اعصاب را تشخیص دهد و درمان کند.

آدرس مطب: تبریز، خیابان هفده شهریور جدید، پایین تر از بستنی وحید، ساختمان کسرا، طبقه ۴

شماره تماس: 04135548969

کلام آخر

در این مقاله، برخی از شرایطی که نیازمند مراجعه به متخصص مغز و اعصاب هستند، به صورت خلاصه شرح داده شدند. این شرایط شامل درد سر شدید، سکته مغزی، تشنج، فلج و بی حسی هستند. این شرایط می توانند علائمی از بیماری های جدی و خطرناکی باشند که به درمان سریع و مناسب نیاز دارند. بنابراین، اگر فردی هر یک از این علائم را داشته باشد، باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کند. متخصص مغز و اعصاب می تواند با انجام آزمایش ها و تصویربرداری های مختلف، علت، محل و شدت اختلال را تشخیص دهد و روش درمان مناسب را پیشنهاد کند. درمان موثر می تواند باعث بهبود علائم، کاهش عوارض و افزایش کیفیت زندگی فرد شود. همچنین در پایان بهترین پزشکان متخصص مغز و اعصاب تبریز را معرفی کردیم

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *