نورولوژی برتر

بهترین متخصص مغز و اعصاب در بندرعباس + لیست 10 تایی

ویژگی های بهترین متخصص مغز و اعصاب چیست؟

متخصص مغز و اعصاب پزشکی است که در تشخیص، درمان، و پیشگیری از اختلالات مغز، نخاع، عصب‌ها، و سایر اجزای سیستم عصبی فعالیت دارد. این تخصص به چند زیر زمینه تقسیم می‌شود که هرکدام به جنبه خاصی از سیستم عصبی متمرکز هستند، مانند نورولوژی (اختصاص به بیماری‌ها و اختلالات عصبی) و نوروسرجری (عمل جراحی در مناطق مرتبط با سیستم عصبی).

از ویژگی‌های بهترین متخصص مغز و اعصاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.تخصص و تجربه:

یک پزشک متخصص مغز و اعصاب باید دارای تجربه کافی در زمینه درمان انواع بیماری‌های مغزی داشته باشد. دکتر ابتدا باید علائم و نشانه‌ها را در نظر بگیرد و در صورت داشتن سابقه خانوادگی به آن توجه نشان دهد.

2.آخرین دانش علمی:

پزشک متخصص مغز و اعصاب باید دانش و علم خود را همواره بروز کند و از آخرین پیشرفت‌ها و تحقیقات در زمینه مغز و اعصاب کمک بگیرد.

3.توانایی در تفسیر تصاویر تشخیصی:

پزشک متخصص مغز و اعصاب باید توانایی تفسیر نتایج آزمایش‌ها و تصاویر تشخیصی مرتبط با مغز و اعصاب را داشته باشد و با انجام ارزیابی‌های جسمی و عصبی برای تشخیص بیماری‌ها و اختلالات مغز و اعصاب اقدام کند. قدرت تکلم و سخن گفتن، میزان بینایی و عضلات خارج چشم، مهارت‌های حرکتی، استحکام و قدرت همگی از مواردی است که پزشک متخصص مغز و اعصاب باید آن‌ها در بیمار چک کند.

4.مهارت در ارتباطات بالینی:

مهارت در برقراری ارتباط با بیماران، توضیح و شرح دقیق وضعیت بیماری از ویژگی‌های مهم پزشک متخصص مغز و اعصاب است. یک دکتر حرفه‌ای باید به بیمار خود اطمینان خاطر دهد و نگذارد استرس درمان و بیماری به او غلبه کرده و روان او را تحت تأثیر قرار دهد.

5.توجه به جنبه‌های روانی و اجتماعی:

همانطور که می‌دانید بیماری باعث تضعیف روحیه بیماران شده و ممکن است آنان را افسرده کند بنابراین توجه به جنبه‌های روانی و اجتماعی بیماران و تأثیر آن بر سلامت مغز و اعصاب نکته مهمی است که پزشک باید به آن توجه داشته باشد.

6.هماهنگی با تیم درمانی:

پزشک مغز و اعصاب نیاز دارد برای تکمیل کردن روند درمان با تیم تخصصی نورولوژی و دیگر اعضای تیم پزشکی همکاری‌های لازم را انجام دهد.

7.انعطاف پذیری:

توانایی به کارگیری راهکارهای فردی و انعطاف پذیری در مواجهه با نیازها و شرایط مختلف بیماران.

8.احترام به حریم خصوصی:

نه تنها پزشکان مغز و اعصاب بلکه دیگر متخصصان باید به حریم خصوصی بیماران و اطلاعات حساس آن‌ها احترام بگذارند و مانع فاش شدن آن شوند.

پزشک مغز و اعصاب در چه زمینه‌هایی تخصص دارد؟

متخصص مغز و اعصاب (نورولوژیست) به تشخیص و درمان مجموعه‌ای از بیماری‌ها و اختلالات عصبی می‌پردازد. برخی از بیماری‌ها و شرایطی که توسط این تخصص پوشش داده می‌شوند عبارتند از:

1.تومور مغزی:

– تومور مغزی یکی از بیماری‌های حاد مغز است و زمانی ایجاد می‌شود که سلول‌های درون مغز رشد کنند. تومورها در نقاط مختلف مغزی ممکن است ایجاد شوند و درمان آن‌ها بسیار حساس بوده و یا نیاز به جراحی دارند. تومورهای مغزی یا خوش خیم و غیر سرطانی هستند و یا بدخیم و سرطانی. سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ، اختلالات حافظه، فلج شدن در یک سمت بدن و… از علائم تومورهای مغزی است.

۲.تخریب کنندگان عصب:

– در بیماری‌های نورودژنراتیو ساختار مغز و اعصاب به مرور و در طی زمان شروع به تخریب شدن می‌کنند. تشخیص و درمان اختلالات عصبی از جمله مثل مولتیپل اسکلروزیس، هانتینگتون، تای ساکس، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک، بیماری پارکینسون، همه نوع از اشکال زوال عقل به عهده پزشک متخصص مغز و اعصاب خواهد بود. از جمله علائم این بیماری‌ها می‌توان به از دست دادن حافظه و فراموشی، بی علاقگی، اضطراب، تغییر خلق و خو، از دست دادن کنترل بدن و… اشاره کرد.

۳.سردرد و میگرن:

– سردردها و میگرن علل مختلفی دارند و پزشک متخصص مغز و اعصاب با بررسی دلایل آن و استفاده از روش‌های تشخیصی، درمان را شروع کرده تا بیمار بهبود پیدا کند.

۴.صرع:

– صرع نوعی حمله عصبی است که با تشنجات مکرر شروع می‌شود. این عارضه نوعی حمله ناگهانی است که در زمان‌های مختلف رخ می‌دهد. انقباض عضلات، کاهش هوشیاری، حرکات پی در پی از جمله نشانه‌های صرع می‌باشد. صرع یک نوع آسیب و اختلال در سیستم عصبی مرکزی (اختلال نورولوژیکی) است‌.

۵. مننژیت:

– التهاب پرده محافظ مغز را مننژیت می‌گویند. این پرده که مغز و نخاع را پوشانده است و آن را مننژ یا شامه گان می‌نامند‌. این التهاب ممکن است بر اثر عامل ویروسی، باکتریایی باشد، و در موارد کمی بر اثر  تجویز داروهای خاصی به وجود می‌آید. مننژیت می‌تواند زندگی افراد را به دلیل نزدیکی التهاب به مغز و نخاع، به خطر بیاندازد بنابراین باید حتما به پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه شود.

۶.لوپوس:

-لوپوس یک نوع التهاب در بافت همبند است. بیماری ای.ال.اس بدخیم بوده و اعصاب رابط مغز و ماهیچه‌ها را به مرور تخریب می‌کند. در این بیماری ماهیچه‌ها به تدریج لاغرتر و کم قدرت می‌شوند و به مرور از بین می‌روند. این بیماری نیاز به درمان اصولی و پیوسته دارد.

۷.اختلالات عصبی کودکان:

– تشخیص و درمان اختلالات عصبی در کودکان مانند اختلال نارسایی توجه و هیپراکتیویتی به عهده پزشک متخصص مغز و اعصاب بوده و نیاز به انجام روش‌های تشخیصی متفاوت دارد.

۸.صدمات مغزی:

– صدمات مغزی مختلف بوده و ناشی از ترومای بلانت است.

۹.کیست مغزی:

– کیست مغزی که به کیست نخاعی نیز مشهور است و عارضه‌ای شبیه به کیسه بادکنک دارد. این کیست ممکن است حاوی چرک، مایعات، گاز، هوا، استخوان، آب میان بافتی باشد‌. ساختار تومور مغزی با کیست مغزی متفاوت بوده زیرا تومور مغزی جامد بوده و کیست مغزی حاوی مواد مختلف است.

پزشک متخصص مغز و اعصاب در زمینه درمان بیماری‌های عروق مغزی، سکته مغزی، آسیب مغزی، نخاعی یا ناهنجاری‌های عروقی، سردرد، عفونت‌های مغزی مثل مننژیت، پارکینسون،  و سایر بیماری‌های زوال عقل، ام اس (MS)، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک، صرع، اختلالات نخاعی، اختلالات گفتاری، آنوریسم‌های مغزی و ناهنجاری‌های شریانی وریدی، فلج مغزی و اسپاسم، ضربه مغزی، آنسفالیت، صرع، سندرم‌های درد عصب در ناحیه صورت، سردرد یا میگرن، هیدروسفالی، اختلالات سلامت روان و رفتار، درد در گردن، کمر و ستون فقرات، نوروپاتی محیطی، اختلالات خواب، سکته، لرزش، شل بودن عضلات، تومورهای مغزی.

معرفی بهترین متخصص مغز و اعصاب در بندرعباس

اگر به دنبال متخصص مغز و اعصاب در بندرعباس هستید، می‌توانید از تجربه‌های دیگران، نظرات بیماران، و مراجعه به پزشکان محلی برای یافتن بهترین متخصص مغز و اعصاب در منطقه کمک بگیرید.

1.     دکتر رویا حقیقی

دکتر حقیقی فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان و نوجوانان در شهر بندرعباس است. برخورد مناسب پزشک، روحیه دادن به بیماران و مهارت بسیار عالی در توضیح و شرح بیماری از خصوصیاتی است که مد نظر مراجعه کنندگان بوده است.

آدرس: بندرعباس، خیابان سید جمال الدین اسد آبادی، نرسیده به چهارراه فاطمیه، ساختمان پزشکان زیگورات، طبقه سوم

شماره تلفن: 07632240736

2.     دکتر سعید نوری سده

دکتر نوری بهترین متخصص مغز و اعصاب در بندرعباس است و در زمینه درمان انواع بیماری‌های مغز و اعصاب فعالیت می‌کند.

آدرس: بندرعباس، چهارراه فاطمیه، بین بینش 7 و 8، ساختمان پزشکان پارسه، طبقه ۵

شماره تلفن: 09178653252

3.     دکتر سید محمد علی مرتضوی‌ ها

دکتر مرتضوی‌ها متخصص جراحی مغز و اعصاب در شهر بندرعباس است.

آدرس: بندرعباس، خیابان سید جمال الدین اسد آبادی، نرسیده به چهارراه مرادی، ساختمان پزشکان پارسیان

شماره تلفن: 07632234434

4.     دکتر امیررضا بارانی

دکتر بارانی بهترین متخصص مغز و اعصاب در بندرعباس است. ایشان به درمان انواع بیماری‌های مغزی مانند سکته مغزی، التهاب مغز، مننژیت، پارکینسون، ام اس و… می‌پردازد و همچنین در جراحی‌های ستون فقرات نیز مهارت خاصی دارد.

آدرس: بندرعباس، خیابان سید جمال‌ الدین اسد آبادی، شهید کازرونی، نبش کوچه رحیل ۳ ساختمان پزشکان میلاد، طبقه سوم، واحد ۱۰

شماره تلفن: 07632225237

5.     دکتر علی فرزان مقدم یزدی

دکتر مقدم متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب و ستون فقرات (نورولوژی) است. مراجعه کنندگان به این پزشک از اخلاق خوب و صبوری ایشان بسیار تعریف نموده و همچنین مهارت زیادی در درمان انواع بیماری‌های مغز و اعصاب دارد.

آدرس: بندرعباس، خیابان سیدجمال الدین اسد آبادی. چهارراه مرادی. کوچه بانک پارسیان. ساختمان پزشکان نگین طبقه دوم

شماره تلفن:09170669501

6.     دکتر مجتبی اسدی

دکتر اسدی بهترین متخصص مغز و اعصاب در بندرعباس است و با ۱۷ سال سابقه در درمان انواع بیماری‌های مغزی توانسته محبوبیت بسیاری میان مردم داشته باشد.

آدرس:  بندرعباس، بلوار سید جمال الدین اسد آبادی، بینش 7 ساختمان کیمیا ط4 واحد 13

شماره تلفن: 07632254251

7.     دکتر الهام اوسپید

دکتر اوسپید بهترین متخصص مغز و اعصاب در بندرعباس است و همچنین سابقه فعالیت در استان‌های کرمانشاه، هرمزگان، خراسان شمالی نیز دارد. درمان انواع مشکلات مغزی مانند میگرن، صرع، پارکینسون، سرگیجه، تومور مغزی، مننژیت و… توسط این پزشک انجام می‌شود .

آدرس: بندر عباس، خیابان سید جمال الدین اسد آبادی، قبل از چهار راه مرادی، پشت بانک پارسیان، ساختمان پزشکان شریف، طبقه چهارم، واحد 124

شماره تلفن: 07625015232

8.     دکتر مهدی سلطانی دستگردی

دکتر سلطانی متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب (نورولوژی) است. ایشان ۲۸ سال سابقه فعالیت در زمینه درمان انواع بیماری‌های مغزی مانند میگرن، پارکینسون، سردرد، صرع، مننژیت و…دارد.

آدرس: بندرعباس، خیابان مرادی، چهارراه مرادی، بالای بانک پارسیان، طبقه2

شماره تلفن:07632228976

9.     دکتر زهرا حسینیان

دکتر حسینیان متخصص مغز و اعصاب است و درمان انواع بیماری‌های مغزی مانند ام اس، میگرن، صرع، پارکینسون،

آدرس: بندرعباس، خیابان جمال الدین اسد آبادی، خیابان شهید کازرونی، روبروی پاساژ طباطبائی، ساختمان پزشکان میلاد، طبقه دوم

شماره تلفن:09309560540

10. دکتر شهریار بوربور

دکتر بوربور بهترین متخصص مغز و اعصاب در بندرعباس است و به معالجه بیماران مبتلا به انواع بیماری های مغزی مانند میگرن، صرع، سردرد و سرگیجه، پارکینسون، ام اس، لوپوس، سکته مغزی، مننژیت و… می‌پردازد.

آدرس: بندرعباس، خیابان سیدجمال، چهارراه فاطمیه ساختمان زیگورات طبقه 3

شماره تلفن: 07612244471

سخن پایانی

تخصص مغز و اعصاب بسیار گسترده و متنوع است و متخصصان این حوزه در تشخیص و درمان بسیاری از مشکلات عصبی و سیستم عصبی فعالیت دارند. افرادی که به مشکلات مغز و اعصاب مشکوک هستند، باید به پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنند تا تشخیص صحیح و درمان مناسب را دریافت کنند.