نورولوژی برتر

بهترین متخصص مغز و اعصاب در اصفهان + لیست 10 تایی

0

متخصص مغز و اعصاب چه بیماری‌هایی را درمان میکند؟

متخصص مغز و اعصاب در شهر اصفهان ابتدا اقدام به معاینه بیمار جهت تشخیص اختلالات عصبی می‌پردازد. سپس با انجام آزمایشات تشخیصی از روند بیماری و شدت آن مطلع می‌شود و با تجویز دارو‌ها به بهبود بیماری و کاهش علائم آن کمک می‌کند. متخصص مغز و اعصاب از شیوه خاص خود برای درمان بیماری‌های عصبی استفاده می‌کند. به طور معمول متخصص مغز و اعصاب کودکان با پزشک درمانگر بزرگسالان تفاوت داشته زیرا بیماران سنین پایین‌تر را معالجه می‌کند.

معاینات فیزیکی و عصبی اولین قدم از اقدامات دکتر متخصص مغز و اعصاب است. این معاینات به بررسی وضعیت حرکتی_ ذهنی بیمار کمک می‌کند و در موارد زیر انعکاس‌های عصبی را کنترل می‌نماید.

  • هماهنگی حرکات بدن
  • مهارت‌های حرکتی
  • قدرت سخن گفتن و تکلم
  • وضعیت بینایی و عضلات چشم
  • رفلکس‌ها
  • قدرت بدنی و استحکام

بیماری هایی که توسط متخصص مغز و اعصاب درمان می‌شوند شامل:

·         صرع

تشنج یا صرع انواع مختلفی دارد این اختلال در مغز رخ می‌دهد. صرع ممکن است بسیار خطرناک باشد بنابراین در صورتیکه یکبار تشنج صورت بگیرد باید حتما به پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه شود. در اغلب اوقات همزمان با تشنج فرد هوشیاری خود را از دست می‌دهد. پزشک نورولوژیست با انجام آزمایشات تشخیصی مختلف و عکسبرداری از مغز نوع صرع را شناسایی می‌کند و دارو‌های مختلف را تجویز می‌نماید.

·         سردرد مزمن

گاهی اوقات افراد به سردرد‌های مزمن مبتلا می‌شوند که علت آن را نمی‌دانند. این دردها بسیار آزاردهنده بوده و ممکن است حتی با مسکن نیز آرام نشوند. در این شرایط پزشک متخصص مغز و اعصاب می‌تواند به تشخیص بیماری شما کمک زیادی کند‌.

·         اسکلروز چند گانه

بیماری مالتیپل اسکلروزیس یا MS یک اختلال مزمن در مغز و نخاع بوده که باعث تحلیل رفتن اندام‌ها و بی حسی و ضعف می‌شود. افرادی که به بیماری MS مبتلا می‌شوند دچار ضعف بینایی و مشکل در حرکت می‌شوند. علت وقوع این بیماری هنوز به طور کامل مشخص نشده است. پزشک متخصص مغز و اعصاب با تجویز داروهای خاص این بیماری تا حدودی به کاهش علائم آن کمک می‌کند.

·         پارکینسون

زمانی که مغز توانایی ساخت و ترشح دوپامین را نداشته باشد باعث لرزش غیرارادی و سفتی عضلات و عدم هماهنگی حرکات بدن می‌شود که در مجموع به این علائم بیماری پارکینسون می‌گویند. پزشک متخصص نورولوژیست با تجویز داروهای مختص پارکینسون به مدیریت این بیماری کمک می‌کند.

·         سکته مغزی

اگر به هر دلیلی روند خون رسانی به مغز دچار مشکل شود سلول‌های مغز شروع به مردن می‌کنند. این اختلال باعث سکته مغزی می‌شود‌. سکته مغزی عوارضی چون فلج اندام‌ها، مشکل گفتاری، عدم کنترل احساسات و… را به دنبال دارد. فردی که به سکته مغزی مبتلا می‌شود باید فورا به مراکز درمانی رسانده شود تا پزشک متخصص مغز و اعصاب به درمان وی بپردازد. گاهی نیز لازم است پس از رفع خطر از فیزیوتراپی برای بازگرداندن توان حرکتی فرد استفاده نمود.

·         لکنت زبان

لکنت زبان ممکن است در هر سنی و به دلایل مختلف ایجاد شود. برای درمان لکنت زبان همزمان باید به پزشک گفتار درمانی و دکتر متخصص مغز و اعصاب مراجعه کرد. خوشبختانه لکنت زبان درمان سخت و طولانی نخواهد داشت و اگر به موقع برای درمان تلاش شود به زودی بهبودی پیدا خواهد کرد.

·         تومور مغزی

تومور مغزی شامل توده‌ای از سلول‌های غیر طبیعی است که در مغز رشد می‌کنند. این نوع تومور‌ها عوارض مختلفی دارند که باعث اختلال در عملکرد شناختی می‌شوند. تومور مغزی پس از تشخیص با روش‌هایی مانند ام آر آی و عکسبرداری و… توسط پزشک متخصص مغز و اعصاب جراحی می‌شود.

·         آلزایمر

بیماری آلزایمر که با نام فراموشی نیز بین مردم باب است نشان یک اختلال در سلول‌های مغزی است. پزشک نورولوژیست با استفاده از روش‌های درمانی که در کاهش علائم آلزایمر مؤثر است تا حدودی از پیشرفت بیماری جلوگیری می‌کند.

علاوه بر بیماری‌هایی که در بالا معرفی کردیم بیماری‌های مغز و اعصاب دیگری نیز وجود دارد مثل: کمر درد، بیماری نوروپاتی، تنگی کانال نخاعی، آسیب به نخاع، عفونت نخاع.

ویژگی‌های بهترین متخصص مغز و اعصاب در اصفهان

زمانی که احساس ناخوشایند در بدن خود احساس کردید و علت آن را نمی‌دانستید به پزشک عمومی مراجعه کنید. و اگر او نیز علت بیماری شما را تشخیص نداد به دکتر متخصص مغز و اعصاب ارجاع می‌دهد. یک پزشک متخصص حرفه‌ای باید با بیماران خوش رفتار بوده و وقت کافی برای شنیدن مشکلات آن‌ها بگذارد.

پزشک متخصص مغز و اعصاب باید به تاریخچه بیماری مراجعه کننده توجه نشان دهد و از هر نکته‌ای غافل نشود. با توجه به اینکه بیماری‌های مغز و اعصاب بسیار حساس هستند نباید انتظار داشت که در همان جلسه اول بیماری را تشخیص و درمان کرد. باید بدانید که در قدم اول باید از آزمایشات و روش‌های تشخیصی مخصوص استفاده کرد پس نیاز به زمان بیشتری برای بهبودی بیمار است.

معرفی بهترین متخصص مغز و اعصاب در اصفهان

در شهر اصفهان به دلیل وسعت آن پزشکان متخصص مغز و اعصاب بسیاری مشغول فعالیت هستند. برای اینکه افراد به راحتی به آدرس و شماره تلفن آن‌ها دسترسی داشته باشند ما در این مقاله به معرفی آن‌ها پرداختیم.

1.     دکتر مانا احمدیان

دکتر احمدیان متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ صرع در شهر اصفهان است. هزینه ویزیت دکتر با توجه به نوع مراجعه متفاوت است. این پزشک بیماری‌هایی مانند: سکته مغزی، دندان قروچه، صرع، تیک، سندرم پای بیقرار، بیش خوابی، افسردگی و اضطراب، درد خواب رفتن دست، سنکوپ، سردرد، میگرن، تزریق بوتاکس، ام اس و… را معالجه می‌کند.

آدرس: اصفهان، خیابان شمس آبادی، کوچه کنار بیمارستان سینا (بن بست شهریار )، ساختمان مجید، واحد ۳۲

شماره تلفن: 09162293825

2.     دکتر حسین باجغلی

دکتر باجغلی متخصص مغز و اعصاب و فوق تخصص بیماری های عضلات بوده و در شهر اصفهان مراجعه کنندگان بسیاری دارد. نظرات بیماران نسبت به این پزشک بسیار مثبت است و از اخلاق خوب و خوشرویی ایشان بسیار تعریف نموده‌اند. تشخیص بیماری‌های مغز و اعصاب توسط دکتر باجغلی دقیق و روند درمان به طور کامل طی خواهد شد.

آدرس: اصفهان، خیابان آمادگاه، جنب داروخانه شبانه روزی اصفهان

شماره تلفن: 03132228080

3.     دکتر احمد چیت ساز

دکتر چیت ساز دارای مدرک تخصص مغز و اعصاب و همچنین فلوشیپ اختلالات حرکتی است. انواع بیماری‌های مغز و اعصاب مانند: سکته مغزی، صرع، اختلالات نخاعی، تنگی کانال نخاعی، پارکینسون، التهابات نخاعی و… به دست این دکتر توانمند درمان خواهد شد. بیماران از اینکه دکتر وقت کافی برای شنیدن صحبت‌ها و مشکلات آن‌ها می‌گذارد بسیار راضی و قدردان بوده‌اند.

آدرس: اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب بیمارستان سینا، ساختمان آراد، طبقه اول

شماره تلفن: 0313000

4.     دکتر ناصر زکی زاده

دکتر زکی زاده دارای مدرک تخصص مغز و اعصاب است‌. درمان سکته مغزی، تنگی کانال نخاعی، دیسک کمر، سیاتیک، آرتروز، تشنج، سردرد، آرتروز گردن، زانو درد، درد در شانه و… که از بیماری های خاص مغز و اعصاب است توسط دکتر زکی زاده درمان می‌شود. همچنین درمان برخی بیماری‌ها با طب سوزنی مثل ضعف مثانه که به دنبال آسیب‌های نخاعی و حتی سکته مغزی ایجاد می‌شود، و همین طور تکرر ادرار در بیماران ام اس، انواع سردرد‌های مقاوم به درمان، درمان فلج نسبی اندام در بیماران ام اس، افسردگی و اضطراب، آلرژی فصلی، خار پاشنه، درد شانه و آرتروز گردن و…

آدرس: اصفهان، خیابان آمادگاه، مجتمع ملاصدرا، جنب داروخانه دکتر شکریان، طبقه دوم

شماره تلفن: 03132232311

5.     دکتر محسن رییسی

دکتر محسن رییسی دارای مدرک تخصص مغز و اعصاب است و در شهر اصفهان از شهرت خوبی برخوردار است.  در مطب ایشان نوار عصب و عضله و همچنین نوار مغز گرفته می‌شود. این پزشک با بیمه‌های تأمین اجتماعی، خدمات درمانی، نیرو‌های مسلح، بیمه سلامت ایرانیان و دیگر بیمه‌های پایه همکاری به عمل می‌آورد.

آدرس: اصفهان، اصفهان، خیابان آمادگاه، ساختمان آژند ، طبقه سوم، واحد ۳۷

شماره تلفن: 03132240901

6.     دکتر زهرا سادات رجائی رامشه

دکتر رجائی دارای مدرک تخصص مغز و اعصاب در شهر اصفهان بوده و در کلینیک امام رضا مشغول فعالیت است. انواع بیماری‌های مغز و اعصاب مانند میگرن، سکته مغزی، تنگی کانال نخاعی، آرتروز گردن، درد شانه، صرع و… را معالجه می‌کند. اکثر بیماران این دکتر از روند درمان خود رضایت کامل داشتند.

آدرس: اصفهان، سه راه سیمین، بلوار جانبازان، نبش خیابان شهید بخشی، کلینیک امام رضا

شماره تلفن: 03137832072

7.     دکتر مسعود اعتمادی فر

دکتر اعتمادی فر متخصص نورولوژی است و در شهر اصفهان به معالجه بیماران مشغول است. طرف قرارداد با بیمه‌های نیروهای مسلح، خدمات درمانی، تأمین اجتماعی و سلامت ایرانیان و… است.

آدرس: اصفهان، خیابان برزگمهر، روبروی مسجد کریم، ساختمان بهشت، طبقه همکف

شماره تلفن: 03132678999

8.     دکتر محسن عطایی

دکتر عطایی متخصص نورولوژی در اصفهان است و به درمان بیماری‌های سردرد، تشنج، سکته مغزی، فراموشی، فلج مغزی، اختلالات حرکتی، پارکینسون، ستون فقرات، دیسک کمر، دیسک گردن، اختلال روحی و افسردگی و… می‌پردازد. در مطب ایشان نوار عصب و عضله و نوار مغزی گرفته می‌شود. دکتر. عطایی با بیمارستان میلاد اصفهان همکاری می‌کند.

آدرس: اصفهان، خیابان شریعتی، روبه روی بیمارستان شریعتی، مجتمع پزشکی شریعتی، طبقه دوم، واحد ۲۲

شماره تلفن: 03136284543

9.     دکتر سلمان فاطمی

دکتر فاطمی متخصص نورولوژی است و در درمان سردرد، سرگیجه، ام اس، کمردرد، تشنج، درد دست و پا، درمان افسردگی و وسواس و… مهارت کافی دارد. در مطب برای راحتی بیماران نوار عصب و عضله و نوار مغزی گرفته می‌شود. ایشان طرف قرارداد با بیمه تأمین اجتماعی است.

آدرس: اصفهان، خیابان آمادگاه، رو به روی داروخانه سپاهان، ساختمان اطبا، طبقه اول

شماره تلفن: 03132223328

10.    دکتر محمد رضا نجفی

دکتر نجفی متخصص مغز و اعصاب و دانشیار دانشکده پزشکی اصفهان است. و در درمان بیماری‌های مغز و اعصاب مثل سردرد، سرگیجه، تشنج، میگرن، درد شانه، آرتروز گردن، آرتروز زانو، درد کمر، سکته مغزی و… مهارت دارد.

آدرس: اصفهان، خیابان آمادگاه، نرسیده به چهارراه فلسطین، بن بست شماره 19 (قاضی ها)، مجتمع پزشکی بهبود

شماره تلفن: 03132228722

سخن پایانی

پزشکان متخصص مغز و اعصاب را می‌توانید در مطب یا مراکز پزشکی مانند بیمارستان و کلینیک‌ها پیدا کنید. عده‌ای از پزشکان نورولوژیست همراه با سایر پزشکان به عنوان یک تیم حرفه‌ای پزشکی به درمان افراد مشغول هستند. نوبت دهی دکتر نورولوژیست هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری امکان پذیر است. گاهی افراد از شهرهای دیگر برای معالجه به شهر اصفهان می‌آیند که با نوبت دهی اینترنتی به آسانی با پزشک خود ملاقات می‌کنند. امیدواریم این مطالب برای شما عزیزان مفید واقع شود و از اینکه همراه ما بودید سپاسگزاریم.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *